Jag vill!!!!!


Många saker man vill här i livet, men inte alltid det går, eller man att får allt man vill!
Fler som känner så???
Det kan ju inte bara var jag som vill en massa...
På tisdag är det ultraljud igen, oj vad spännande det ska bli, även denna gång.
Jag är jättesugen på att ta reda på könet på knodden nu, förra gången var jag helt säker på att jag inte ville veta men denna gång har jag nog ändrat uppfattning, jag vill veta!
Men då flippar nog omgivningen ur eller iaf mor min, hon vill inte att man ska veta.
Ja vi får se hur vi gör...
Det är iaf 17 hela veckor idag:) Äntligen!! Så nu går vi in i 18 veckan spännande spännande, det var ju efter ultraljudet förra gången som vi blev flyttade när vi trodde vi var i 18 veckan, så vi får se hur det går nu ;)
Min vikt går i vågor hela tiden så nu ligger den på 59,7 och måttet runt magen är 89 cm.
Så idag ska vi ta en ny magbild, få se om ni tycker att den växt något eller ej jag tycker den bara blir större och större för varje dag.
Men när jag tittar på magen i spegeln från sidan så ser den inte alls lika stor ut som jag upplever den uppifrån??
Nu är det snart 5 Månader kvar innan knodden ska komma ut, och jag längtar såååååå galet mycket!!!
Känner hur den sparkar i magen flera gånger om dagen nu, vissa dagar mer än andra.
Väntar på att Fredrik ska kunna få känna sparkarna också, vi får se när det inträffar.

Jag vill
även börja göra om här i "Röda rummet" (Knoddens rum) ta bort stora sängen och flytta om lite så man kan få in spjälsäng och allt annat som hör där till, men tyvärr är det ju lite för tidigt för det...
Man vill ju inte köpa på sig en massa saker för tidigt, det finns ju fortfarande risk att något kan hända och gå fel..
Sen vill jag börja köpa kläder och barnvagn och allt som hör till men det är ju som sagt för tidigt för det :(
Usch vad tiden går långsamt när man väntar på saker, men ni känner ju mig jag är ju inte direkt känd för att ha bra tålamod när det gäller att vänta på saker...

Vi har beställ julkort nu så nu väntar jag med spänning på att dom ska komma så vi kan börja skriva dom i helgen, dom ska ju skickas senast 16 december för att dom ska kunna vara framme innan jul.
Sen är planerna att vi ska baka pepparkakor och lussekatter i helgen också, man får passa på när man är ledig:)
Ska även köpa dom sista julklapparna, så man kan lägga allt sådant åt sidan.

Nej nu börjar "fröken löp" gnälla här hemma så det är bäst jag går ut med dom.
Ut i kylan ska man, minusgrader men ingen snö, usch och fy vad tråkigt det känns...
Men men snön kommer väl förhoppningsvis snart.

Ha det bra allihop!!!



Kommentarer
Postat av: svärmor

Roligt att läsa om er i Örebro. Jag trodde jag skulle få se ett kort på magen men det fanns inget. Om man ska ta reda på vilket kön det är får var och en bestämma. Men jag tyckte att när vi väntade Axel fick vi väldigt tidigt en speciell nära relation till honom. Så när han äntligen kom kändes det som att vi hade känt honom väldigt länge och att han äntligen kom hem.Lyssna inte på oss andra utan gör som ni själv vill.

PS.semester vecka 30 istället så lillen fått växa på sig lite till DS

2009-12-02 @ 18:39:42
Postat av: MOREN

KLart ni ska tjuv titta i förpackningen det är väl kul... eller. Är det inte lite tjusningen med att undra och vänta och inte veta....men son Margret säger det är ni som avgör inga tjatiga gnälliga TANTER

2009-12-03 @ 23:52:39
Postat av: Petra

Jag tycker man får "vänta" med det mesta. Men jag tror att man i slutänden får det man vill. Skriv det du vill ha på en önskelapp och lägg i en låda =) det ska jag börja göra. Kul att titta i den sen typ 10 år framåt i tiden sen.



Vi är hemma Imorgon efter 4. Då har jag slutat och Rickard sovit färdigt. Han börjar vid tolv på natten sen. SAmma sak på söndag. Om ni hade lust att ses och baka lite. Annars om ni vill göra det under dagen så kan vi komma och hälsa på en sväng ändå om ni har lust. KRAM

2009-12-04 @ 15:22:35
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0