Finfrämmande :)

Lördag 6 Juni.

Igår, fick jag en överraskning som heter duga...
Satt och åt lite mat i vardagsrummet, när det ringde på dörren.
Funderade ett tag på vem det kunde vara men jug kunde inte hitta någon.
Så när jag öppnar dörren står Moster, Wilma och Björn där, gissa hur mina tankar gick i huvudet... Först kände jag panik över att jag inte städat tidigare under dagen, jo jag hade lovat Fredrik att städa innan han kom hem från jobbet men jag tänkte att jag tar det strax innan han slutar, men jag skulle städat typ när han åkt istället om jag bara visste att dom skulle dyka upp. Men dom fick ta det som det var, kommer man oanmäld så får man räkna med att allt inte är i topp ;)
Så jag bjöd in dom och visade den fina oredan här hemma.
Sen bestämde dom sig för att äta lite så Björn åkte bort till pizzerian i brickebackens centrum och köpte två Hawaii, eftersom jag satt och åt när dom kom så hoppade jag pizzan men satt med och var social iaf.
Efter det var det dags för bolibompa och efter det åkte dom ner till campingen i Gustavsvik där dom ställt husvagnen.
Vi sa att vi skulle ses imorgon med så vi bestämde att dom skulle komma vid halv 11 eftersom jag trodde att Fredrik skulle börja kl 12, men så fel jag hade han skulle börja kl 11 så jag fick skicka iväg ett sms till dom på kvällen att dom kunde komma vid halv 10 istället om dom ville träffa Fredrik...

Söndag 7 Juni.

Så vid halv 10 i morse ringde det på dörren, vi gjorde lite kaffe och fikade lite innan det var dags för Fredrik att åka till jobbet. Deras planer igår var att dom skulle åka till vimmerby idag, men deras planer hade tydligen ändrats...
Dom skulle åka till äventyrsbadet här i Gustavsvik på em så jag bestämde mig för att följa med eftersom jag inte hade något annat inplanerat, jag har ju själv aldrig varit där så det var kul.
Innan vi åkte dit var vi till Willys för att handla lite mat som vi skulle tillaga på campigen, så vi sprang på Fredrik där en snabbis, innan det var dags för honom att jobba vidare, eller dricka kaffe ;)
När vi kom till campigen drog Wilma med mig ut till lekparken och Moster och Björn började med maten, pasta och skinksås mumms vad gott det var, har inte ätit det på jättelänge, men det var tydligen Wilmas favis så det passade ju bra.
Sen var det dags att bege sig bort mot badet, väl i basängen visade Wilma allt hon kunde dyka och simma och jag måste säga att hon var jätteduktig och totalt orädd för vatten!!!!
Jag provade en rutschkana som gick ända uppifrån taket som var ganska rolig lite ljusslingor som var inbyggda i kanan som blinkade och hade sig sen var det kolsvart på ett annatställe men det var roligt :) Sen åkte jag någon fors av något slag som man sögs med i utan att man kunde göra ett skit, stod nära kanten för att se hur det såg ut och vips så var jag påväg nerför...
Ja det var en riktigt skojig dag, jag tror Wilma hade roligt hon med, så hon lär nog sova gott inatt så som hon höll igång!
Ja så nu sitter jag här och väntar på att Fredrik ska komma hem så vi kan göra lite mat innan det är dags för oss att anfalla tvättstugan kl 20.
Jag vill bara tacka Fam Englund för en rolig helg och hoppas ni får det bra när ni åker vidare imorgon. Jag har haft riktigt skoj och blev riktigt överraskad, ni är välkomna tillbaka!!!

Vi ses snart igen.....

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0