050509 Här var det dött....

Ja som vanlig är jag dålig på att updatera, inte hjälper det att jag säger att jag ska bli bättre heller för det blir jag faktiskt inte, så jag låter bli att säga det ;)

Vaknade vid 9 imorse, skittrött som vanligt, måste gå och kolla upp om jag har brist på någon vitamin i kroppen eller om jag bara är lat helt enkelt. (Hoppas på det försnämda)
Vid halv10 tiden ringer jobbet och ger mig ledigt, gud så skönt, nu kan jag göra massor när jag är ledig, hmm gissa hur mycket jag gjort av det jag borde gjort... typ nada... En sak har jag gjort iaf, betalat och hämtat ut mors och fars soffa som dom kommer och hämtar på Lördag *Jippie* Känner att dom gärna får komma hit men att jag gärna behåller soffan, tror dock inte att mor går med på det...
Så jag och Fredrik var iväg till Statoil och hyrde släp för att få hem soffan, Fredrik var väl inte överlycklig över att få köra med släp men han fixade det!!! Han är så duktig!
Så nu står soffan ouppackad i vårat vardagsrum, har jag tur så glömmer dom soffan när dom åker hem på Lördag;)



Ja och förra veckan arbetade vi utomhus i det fina vädret, som jag för tillfället inte vet vart det tagit vägen, gick runt i höstjacka idag svinkallt om jag får säga min mening.
Meningen var att jag skulle ta före och efterbilder på baksidan men jag glömde ta bilder före men jag hittade en bild från innan vi flyttade in här, tyvärr syns inte allt så bra men ni kan ju få ett litet hum om hur det såg ut före iaf, och förlåt Malin du blev med utan att jag frågat dig... Hoppas det är ok.

FÖRE


Buskarna till höger ser man inte så mycket av och dom skymmer även en jättestubbe
Dom andra två buskarna tog ÖBO bort precis när vi flyttade in så dom har inte vi tagit bort.

EFTER


Ja nu har vi alltså tagit bort buskarna som var till höger och den där jättestubben som jag pratade om, Fredrik och Rickard lyckades få bort stubbjäveln med hjälp av en domkraft och envishet...  Jag är er evigt tacksam för att ni fick bort den, tyvärr har jag inga bilder på det heller... Men sen har vi byggt land högst upp till vänster där jag planterat
Lavendeln, Lupiner och Rhododendronbusken.
Sen har vi nu slängt ut lite gräsfrön på lite olika ställen på gräsmattan, och hoppas att det ska bli en Fin gräsmatta där senare... Vet att det egentligen inte är rätt tid för att så gräs nu men vi hoppas att det ska ta sig iaf, sen på Lördag kommer ju mor, far, My och Rocky ner för vi ska sätta upp ett staket. Gud vad jag längtar, och då lovar jag att jag ska ta lite bilder... 
Ja det är faktiskt det vi pysslat med under veckan som gått... En mycket slitsam vecka iaf för stackars Fredrik som fick gräva och gräva för att få bort alla buskar och skit.


Det var allt för nu.
Ha en trevlig kväll, vi ses!!!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad fint ni gjort. Ni är jätteduktiga.

2009-05-06 @ 09:30:02
Postat av: Rickard

haha ja den där stubben var inte o leka med defenetivt inte när man får HUGGA av en fet rot med kofot haha nej jag ska inte klaga det var riktigt skoj faktiskt jag måste säga att jag har aldrig haft så kul vid stubbuppdragning som den gången, men nästa gång så kommer jag ta med utrustning med råge... ciao så länge o hälsa fredrik

2009-05-06 @ 16:05:24
URL: http://magnil.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja stubben var inte att leka med =) fast pojkarna hade kul iaf! Jag skulle bloggat igårkväll men vad gjorde jag? somnade brevid Luna! Har du någon träningsvärk idag då? Jag känner av det lite men inte så illa som jag trodde. Då springer vi imorrn igen då!



Ses väl ikväll! Sugen på grillat, hoppas vädret håller i sig! kram

2009-05-07 @ 11:37:52
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: MOREN

Tyvärr glöms det ingen soffa, den kommer hem få se om staketet blir med:P. Fredrik sliter och du blir trött Hmmmm. En viss skillnad hoppas nu att det blir bra med staketet också.

2009-05-08 @ 21:56:36

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0