090509 Staketbygget

Nu är staketet äntligen på plats :)

I Lördags vid 11.20 tiden anlände familjen här utanför, trodde inte dom skulle hitta utan vägbeskrivning men tänk så fel jag hade ;)
Vi började med en fika innan det var dags att börja staketbygget... Vi lämnade pojkarna efter en stund när vi såg att dom skulle klara sig helt utan fruntimmernas hjälp, så vi åkte och handlade lite till maten på eftermiddagen, och lite jord för att fylla jordgubbstrappen med.

När vi kom tillbaka hade karlarna kommit så här långt i byggandet...
(Klicka på dom små bilderna för att dom ska bli större)


Faren i buskarna och Fredrik håller i =)

Ja sen rullade det hela bara på, se bilderna för att följa uppbyggnaden=)

                  

*Bild 1 Faren mäter ut hur högt upp nästa regel ska sitta
*Bild 2 Svärfar iaktar svärsonens skruvande =)
*Bild 3 Rätt längd på regeln ska kapas till 
*Bild 4 Sista regeln är nu på plats...



Fredrik är in action =)


       

My hjälpte till med regelbygget hon med =)


Ja så nu var det bara spjälorna kvar då =)

        

*Bild 1 Mor och Fredrik samarbetar bra ihop
*Bild 2 Det gick riktigt bra för dom, och snabbt...
*Bild 3 Stackars faren fick dock arbeta själv med grinden

Ja vad gjorde då jag???
Jo.....


Jag skalade potatis och lagade mat till arbetsmyrorna utanför....
Sen var jag ju fotograf också naturligtvis, här är det dock mor som dokumenterar =)

Efterrätt måste man ju också ha, och vad är godare än årets Första rabarberpaj???
Nej ingenting...
My var den som gjorde pajen, som blev tokgod!!!



Sen var ju dom fyrbente varelserna med och höll koll på oss allesammans

Rocky


Casper och Maja!!

Ja så här blev slutresultatet av staketet

Riktigt bra om jag får säga det själv... Casper tyckte dock att höjden på staketet var löjlig för när allt var klart hoppade han glatt över hur lätt som helst... gissa om vi blev snopna =)

 Tusen tusen tack mor och far för all hjälp med staketet, jag är så nöjd och tacksam!!!!


Mycket bilder blev det...

Na ska jag krypa till kojs, god natt allesammans sov gött för det kommer jag att göra *snark*

Ses och höres en annan dag!


 





Kommentarer
Postat av: MOREN

TUSEN tack själv det var bara mysigt. God mat och trevligt sällskap. Det bästa av allt jag fick hem min soffa. Tack för hjälpen med den, hörde att den har åstkommit många svordommar från båda två. Jag är evigt tacksam. Åååå jag fick hålla i Luna tack Petra.Vad mysig hon var.

2009-05-12 @ 09:19:34
Postat av: anna hultgren

vad fint det blev :)

2009-05-12 @ 09:40:31
Postat av: Petra

Åh vad roligt att se hela bygget =)och superbra blev det! Vi får väl se när det är våran tur att bygga staket. När Luna blir rymlingsbenägen kanske. Nu ska jag fixa med rabatterna tänkte jag, vi hade med fått papper i brevlådan.

Moren: Ja hon är så mysig så och hon trivdes hur bra som hellst hos dig! Hon är inne i en blyg period men det märktes inte. Erika har lovat Luna en kompis... så nu väntar vi =)

2009-05-14 @ 12:26:40
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Rickard

Re:hej oj ja då får man tacka det var nog den bästa kommentaren hitills..man tackar ni är välommna över o grilla lite med oss imorgon..det blir ganska lugnt för mamma med familj och petras familj o kanske salah med nina o lilla eya kommer men sen så kommer jag inte hänga folk om dom inte vill komma för jag brukar inte fira mig själv allt var petras påhitt men jag skulle bli lite glad om ni ville komma..har en magkännsla av att det kommer att bli ganska bra o jag brukar inte ha fel men men ciao så länge så höres vi

2009-05-15 @ 23:40:39
URL: http://magnil.blogg.se/
Postat av: Rickard

Ps: staketet blev kanon tummen upp

2009-05-15 @ 23:41:52
URL: http://magnil.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0