Första snön :)

Det är faktiskt helt sant, det singlar så sakterliga små små snökorn ner från himlen, inget som synes på backen men iaf det är snö... =)
Ja vintern närmar sig med stormsteg, och julen där med...
Längtar såååå tills det är dags att börja sätta upp julgardinerna och ljusstakarna, apropå julgardiner och ljusstakar så ska jag beställa lite från halenskatalogen som jag fick förra veckan.
Åhh det riktigt kryper i fingrarna på mig när jag tänker på julen, och alla butiker runt om börjar juldekorera så man blir ju helt galen så fort man går in en butik med julsaker, Bauhaus är en av dom butikerna jag lätt fastnar i när det är juletid, dom har nämligen ett helt jultorg i butiken fullt med allt som hör julen till...
Men det är ju faktiskt inte bara julsaker som får mig att längta ännu mer till julen, det är ju nämligen dags för det årliga julbaket hos mormor och morfar i helgen, massa gott bröd ska bakas i bagarstugan tult, tjockbulla, farmors vita åhh jag blir så hungrig bara jag tänker på det.
Ja så det ska bli riktigt roligt att få åka hem till Dalarna och julbaka lite i helgen!
Julbaket är ju julstämning om något, synd att ni inte får uppleva det alla som läser denna blogg.

Har även planer på att göra om bloggen på något vis, vet dock inte riktigt hur jag vill ha det så är det någon som har något tips får ni gärna höra av er... =)

Idag har jag och Fredrik storstädat här hemma, så nu kan man åka hem till Dalarna med gott samvete och sedan återvända och känna att det är snyggt och fräscht när man kommer tillbaka.
Jag måste bli bättre på att städa här hemma jag har verkligen varit jättedålig på det nu på slutet, men ska knodden trivas här när den kommer får man ju börja skärpa sig annars flyttar den säkert till ett renare hem...
Tiden flyter iväg och det är snart dags för att inta tvättstugan innan jobbet så det är väl lika bra att börja förbereda, sen ska jag göra en ploppgryta till lunch tänkte jag:)

På återseende!



Kommentarer
Postat av: svärmor

Välkommen hem till Dalarna. Jag längtar alltid efter er.

2009-11-04 @ 19:38:59
Postat av: Petra

Åh vad mysigt!! Jag fick en röd julstjärna igår som ska upp i år! Är med uppe i "lilla norr" =) Vi får ses när vi kommer hemmåt! Hade så supermysigt med baket nu! Superkram

2009-11-06 @ 21:26:47
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: MOREN

Tusen tack för trevligt julbak synd att man inte var med när Fredrik var med.Fast han lovade att det inte var sista gången så jag har någe att se framemot nästa jul redan.

2009-11-10 @ 11:41:19
Postat av: Petra

Hej vännen, hoppas allt är ok. Kommer ihåg att jag var väldigt fram-och-tillbaka känslomässigt när jag var i andra trimestern... =P..fast det är ju individuellt. Hur jobbar du resten av veckan? Tänkte kika ner någon dag, jag har varit dålig på den nu. Saknar dig! Sen tänkte jag om du kanske vill gå på O helga natt-grejen med mig? Om vi orkar när tiden är inne =) och om ingen av oss är norröver. KRAAM

2009-11-11 @ 23:15:41
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh vad mysigt med barndop. Skulle vilja ha barndop för Lunis men har en karl som sätter sig på tvären.. ovanligt.. Men har det inte blivit nått innan sommarn så blir det sommardop. Ja men vi kan ju höras på söndag, så kan jag titta ner någon dag i veckan sen. Ha det så kul på barndopet nu! KRAMAR

2009-11-12 @ 10:52:54
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0