Hälsosamtal

Ja det var tydligen ett hälsosamtal som jag var på igår på MVC...
Det är nu nästa gång som jag ska bli inskriven så det är bara att vänta...
Ja jag fick iaf reda på att jag är i v 6, det var väl det jag själv trodde också, men man kan ju inte säga det säkert förens man gjort ett ultraljud...

Ja igår var jag och Fredrik och träffade barnmorskan Cecilia som ska följa oss genom denna period.
Hon tog lite telefonnummer och sådant, sen fick jag och fredrik svara på ett varsitt formulär om alkoholvanor jag fick 2p och Fredrik 4p så vi klarade oss bra;)
Vi fick frågan om vi ville göra fosterdiagnostik ,vilket vi ville...
 så snart får vi förhoppningsvis en tid till en Freja barnmorska, för er som inte vet vad fosterdiagnostik är så kan man i korta drag säga att det är undersökningar som man gör under graviditeten för att upptäcka avvikelser eller risk för avvikelser hos fostret.
Sen fick vi lite papper att läsa igenom och en bok sen var det inte så mycket mer, blir värre nästa gång då det blir inskrivnig, massa prover som skulle tas och sånt... jag som är så bra kompis med nålar och allt, men det får gå!
Inskrivningen ska jag göra den 15 september.

Läste att Wilma var nyfiken på hur stor magen blivit... och jag måste säga att det inte hänt så mycket där, men lovar att ta kort på magen när det vuxit lite så du kan titta ;)

Nej nu är jag hungrig så nu ska jag försöka fixa mig något att äta...

Hade så hörs och ses vi :)


Kommentarer
Postat av: Nina

Erbjuder dem fosterdiagnostik nu? Fick inte vi när vi väntade Eya.

Kommer ihåg hur spännande allting var när jag var gravid :) Och trots att jag redan fått barn så kommer jag vara lika nervös inför nästa :)

2009-09-03 @ 20:12:59
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Petra

Någon fosterdiagnostik gick inte vi igenom heller men jag antar att det är något nytt dom erbjuder nu. Spännande! Nästan så det knorrar lite efter syskon till Lunis :P Men så roligt ska vi inte ha...än iaf. Hur som hellst så har ni en spännande tid framför er. Vi får höras vännen!!

2009-09-03 @ 20:30:20
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0