Fredag den 13:e

Ja tror man på skrock så ska man ju passa sig för denna dag.
Jag tror inte på det, men idag vet jag inte riktigt vad jag ska tro...
Om det bara var otur eller om det låg något annat bakom.
Det är nämligen så att det bran i vårat hus idag, lyckligtvis inte i våran lägenhet men nära på!
Två lägenheter bort på övre plan rökte det som bara den.
Det värsta var nog att den lilla tanten som bor där alldelles själv, inte förstod att det bran så hon var kvar inne i lägenheten.
Som tur är så har hon bra grannar som gjorde en fantastisk insatts!
Ytterdörren nere var låst så en av grannarna var tvungen att klättra upp på balkongen och ta sig in i lägenheten genom den dörren som lyckligtvis var öppen, grannen sprang in i den rökiga lägenheten och bar ut den lilla tanten!
Vad trygg man känner sig med sådanna grannar! Henke gjorde en kanon insatts.
Flera andra grannar tog sig också in i lägenheten och sprang runt med brandsläckare för att försöka släcka branden.
Kort där efter kom brandkåren och allt slutade väl, branden var släckt på ca 10 min.
Vill ni läsa artikeln så kommer en länk
här.

Efter det skjutsade vi ner älsklingen till jobbet, och jag och Clea åkte vidare till Marieberg för att handla lite kläder till fröken.
Hon växer ju så fort nu så nu ligger hon på storlek 62-68.
Men nu sover hon och jag bara väntar på att hon ska vakna så vi kan gå upp till Petra och hälsa på:)

Hoppas ni haft en bra Fredag!

Adjö.


Kommentarer
Postat av: svärmor

Tur att allt gick bra, skönt att bo på nedre botten om något händer.

Att Clea växer så det knakar är ju inte konstigt eftersom hon är uppfödd på grädde.

Puss på er, vi syns i veckan

2010-08-13 @ 18:47:06
Postat av: Johanna

Fy vad jag är bra på att gissa, du får veta på tisdag =) Ser så fram emot att träffas igen, var alldeles för länge sen sist. Tur att ni har så bra grannar och att tanten kom ut välbehållen! Kram på er

2010-08-14 @ 12:23:25
URL: http://jsan8.blogspot.com

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0