MVC och sjukgymnast

Idag kl 8 ringde klockan och det var dags att gå upp.
Vid 9.15 satt vi på vårdcentralen och väntade på att få komma in.
Började med att ta blodprov och lämna urinprov.
Sen fick vi komma in till barnmorskan.
Vi fick höra att jag måste äta mer järntabletter för värdet var inte så bra.
Även blodtrycket ska vi hålla extra koll på fram över, övertrycket låg tydligen på gränsen men det kan ju bero på många olika saker, så vi får se hur det ser ut nästa gång vi ska dit.
Det blir om ca 4 Veckor.
Fick lysna på hjärtljuden idag också dom låg på 150 precis som jag själv räknat när jag lyssnat.
Men det märks tydligt att h*n inte gillar det för den börjar sparka precis som den försöker säga ifrån, gör likadant när jag lyssnar med angelsoundet...
Jag frågade även om mina ryggproblem eller jag behövde inte säga så mycket för hon såg att jag hade ont, så hon gav mig nummret till sjukgymnasten på vårdcentralen som jag ringde när jag kom hem.
Hade tur och fick komma dit redan idag, eftersom han fått ett återbud:)
Det visade sig att jag har foglossning:S
Så nu har jag beställt ett stödbälte som jag ska ha på mig typ jämt.
Han skulle även beställa hem en tens apparat som jag ska få låna under graviditeten, känns bra hoppas att allt detta gör att det blir bättre nu då,kändes bättre med dessa grejor på för jag provade båda sakerna.

Vi var även iväg till babyproffsen där dom tydligen slutat sälja våran vagn:(
Men vi hittade en annan vagn som vi också gillade, dyrare men vi får se.
Den vagnen som vi tittade på först har vi ju inte läst några recensioner om för det är ingen som skrivit några som vi hittat iaf, men den andra som vi tittat på har jag bara läst positiva saker om, folk som köpt den verkar vara jättenöjda iaf, så det är väl den vagnen det lutar åt från min sida iaf, men Fredrik verkade inte lika övertygad när den var så mycket dyrare än den förra men jag hoppas att jag kan få honom att ändra sig...

Nu ser jag mest fram emot helgen då vi ska åka hem till Dalarna.
Mor ska fixa tårta åt mig på söndag då det är Erika, mumma!! Hoppas hon hittar knattar;)

Nej nu ska jag lägga mig på sängen en stund innan det är dags att åka och jobba.
Hoppas allt är bra med er i övrigt!

Synes!


Kommentarer
Postat av: svärmor

Har sagt det förut, köp en flaska blutsaft ( jag betalar den för den är ganska dyr)jättebra för att få upp dit blodvärde.Du kommer att bli så mycket piggare. Jag vet att ni inte tror på det men jag vet. Puss och kram.

2010-01-19 @ 17:29:25
Postat av: svärmor

googla på blutsaft så står det där hur bra det är under graviditet mot lågt blodvärde.

2010-01-19 @ 17:54:50
Postat av: Petra

Ja jag kom på det sen när jag hade skrivit det. Beroende på hur det yttrar sig så ska man ju ta det lugnt med foglossning. Jag var ju i vecka 23 när jag överansträngde mig och fick molvärk som när förlossningen håller på att starta.

Men jag skulle kunna titta över någon dag efter lunas dagis. Om du är ledig någon eftermiddag/kväll förståss =)

kramar

kramar

2010-01-19 @ 22:32:30
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Morén

Bra att du får hjälp. Det låga blodvärdet låter bekant, alla mina barn har tagit mitt men huvudsaken att Melwin mår bra. Så bit ihop och ät lite eller mycket blodpudding minst tre gånger i veckan. Jag bara långtade efter järnrik mat.

2010-01-19 @ 23:46:51
Postat av: Moster

Foglossning är inte kul. Du kan prova med glidlakan i sängen. Sjukgymnasten borde ha sådana annars kan du använda något lakan som är glansigt typ silke. Det hjälper faktiskt även när du inte ligger i sängen för att det har gjort att du kunnat slappna av mer när du sover för att du vänder dig så mycket lättare i sömnen som spar på ligament och muskler som gör ont vid foglossning. Ett litet tips faktiskt värt att prova.

När jag var gravid så skulle jag ätit järntabletter flera gånger per dag men magen gillade inte det så jag provade att ta Duroferon som är starkare men det räckte att ta en tablett om dagen vilket blev bättre för magen. Det är receptfritt men står oftast bakom disk på apoteket eftersom det är starkare, men du kan fråga efter det om du vill prova. Kämpa på besvären är värt det när belöningen kommmer. Kram

2010-01-20 @ 12:11:14
Postat av: Petra

Hoppas ni har haft en bra helg uppe i norr =) får höras när ni är hemma igen!

kramar

2010-01-25 @ 10:30:03
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: More´n

Ser fram emot att få höra hur det går hos sjukgymnasten i morgon. Tack för en bra helg.

2010-01-25 @ 23:10:25

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0