Tillbaka igen:)

Är tillbaka igen efter mitt senaste inlägg som oroade en del, vilket naturligtvis inte var min meningen!
Jag behövde få skriva av mig lite aggresioner.
Så nu är jag lugn igen behövde en paus från alltihop bara;)

Idag är vi 23 fulla veckor gångna, vilket betyder ny magbild:)
Eftersom jag inte ville lägga ut någon bild förra veckan så får ni två denna gången.



Vecka 22+0



Vecka 23+0

Ja magen växer en hel del, nu börjar kladerna bli väldigt trånga och små så snart får jag börja använda kläder från Fredriks garderob;)
Eller ge mig ut på stan och köpa nya...

Igår hade vi besök av Alex och hennes pojkvän Fredrik, vi bjöd dom på potatisgratäng och oxfilé, vilket var uppskattat tror jag. Till efterrätt hade jag bakat fruktpajen som jag av någon konstig anledning inte ätit en enda gång under sommaren som var...
Annars brukar jag äta den minst en gång under sommaren, så då fick jag göra den själv nu och bjuda på.
Det blev en jättelyckad kväll tycker vi iaf, hoppas dom tycker likadant:)
Roligt att träffa lite folk igen det var ett tag sedan nu, har ju varit ganska osocial ett tag nu, men tröttheten är inte lika besvärlig längre så det känns bra att kunna umgås som normalt folk igen:)

Julen är nu bortstädad också eller ja granen är kvar till Fredriks stora förtret, men jag tänker envisas med att ha den kvar ett litet tag till...
Känns skönt att all julhysteri är över för denna gången, så man kan gå tillbaka till dom normala gardinerna och prydnaderna i fönstren.

Jag och Fredrik har börjat tagit tag i min havandeskapspenning nu också så i veckan ska jag försöka ta mig till kontoret och lämna in dom papperen som dom ska fylla i så man kan få det klart någon gång.
Sen läste vi att jag inte får någon havandeskaps penning dom sista 11 dagarna innan beräknad födsel vilket betyder att jag inte behöver jobba längre för att kunna spara på mammadagarna eftersom jag inte får betalt längre än 11 dagar innan beräknad födsel på knodden, alltså kan jag gå på havandeskapspenning redan den 10 Mars om allt går igenom, vilket jag verkligen hoppas för min rygg kommer inte palla att jobba tiden ut, jag har redan problem känner jag.
Ja det är mycket att tänka på, svårt när man är så grön innom området!!!

Har lyssnat på fars avslappningsskiva idag som han gjort till mig, tur att han håller koll på mig:)
Han ringde i förrgår för att kolla om jag lyssnat på den, och jag fick ju erkänna att jag inte lyssnat så mycket som jag borde.
Han ringde åt knodden sa han, eftersom han inte kan ringa själv, jag slår vad om att han kände på sig att knodden ville säga något, och då får han vara förmedlaren mellan oss.
Helt otroligt att han kan känna sådant där!
Han skulle iaf fortsätta ringa för att hålla koll på mig så jag tog mig tid för att lyssna på den.
Han är så bra min far!

Oj nu blev det mycket skrivet här, men jag måste sluta här för ryggen börjar värka så jag måste lägga mig en stund.
Hoppas ni har det bra.

Var rädda om er där ute i den stora världen!


     


Kommentarer
Postat av: moster

Kul att du är tillbaka igen. Du ska veta att vi älskar att läsa vad du skriver även om vi inte skriver kommentarer jämt. Tittar nästan dagligen om du skrivit något. Kul att se att magen växer så fint! Syntes skillnad på en vecka nu. Har sett så söta sparkdräkter med barbapappa på men ska det vara en rosa eller en ljusblå??? Jag tror det ska vara en rosa men vem vet? Det ska bli så roligt att se den lilla knodden när den väl kommer. Wilma sa när hon såg magbilden denna vecka, OJ OJ vilken stor mage hon har, hon kan inte ha byxorna snart (fniss, fniss). Många kramar till er alla

2010-01-11 @ 14:12:31
Postat av: Moster

Kul att du är tillbaka igen. Du ska veta att vi älskar att läsa det du skriver även om vi inte skriver kommentarer. Kul att se att magen växer så fint. När Wilma såg magbilden denna gång sa hon OJ OJ vilken stor mage hon har, hon kan snart inte ha byxorna (fniss, fniss). Jag har sett så fina sparkbyxor med barbapappa på men ska det vara en rosa eller en ljusblå?? Jag tror det ska vara en rosa men vem vet?? Kommer att bli så kul att se den lilla knodden när den väl kommer. Många kramar

2010-01-11 @ 14:20:51
Postat av: Moster

När jag gick in på bloggen för att se om kommentaren kom dit den skulle fanns det ingen, så då fick jag göra ett till försök och ja då kom båda med, så ja vill du ha kommentarer så får du 3 av mig inom några minuter nu.

2010-01-11 @ 14:24:22
Postat av: Mormor

Oj vad glad jag blir när du mår bra igen.Jag hoppas att även Fredrik och Knodden också mår bra.Sköt om er och ha det riktigtbra. Kram till alla.

2010-01-11 @ 17:35:44
Postat av: Nina

vilken mysig mage :D

2010-01-12 @ 10:39:24
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Petra

Tack för igår vännen! Kul att du följde med! Idag se det dock ut som att Rickard är ute i Fällersta hela dagen igen.. och jag befinner mig i tvättstugan. Men vi får ta film en annan dag. Och så får vi se när vi ska ta och simma. Ta hand om dig nu!

kramar

2010-01-12 @ 13:55:43
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0