Underbara 5 dagar.

Nu är tyvärr dessa 5 dagar över som jag sett fram så mycket emot :(
Men dom har varit helt underbara!
Jag är så glad för att mor varit här och funnits till, du har varit ett stort stöd... Tack!!!

Mor kom i onsdags och vi hade en trevlig kväll ihop vi grillade och pratade.
På torsdagen tog vi oss en tur till Marieberg för att försöka hitta en mössa ett par byxor och en pyjamas till Clea men det gick inte så bra...
När vi kom hem grillade vi kyckling och gjorde klyftpotatis men morötter och broccoli supergott!
Clea fick bada för första gången också, ingen jättehit men det gick ändå ganska bra tycker jag...
   
(Bilderna är klickbara)

På fredagen bakade vi biskvier, tog typ hela dagen.

   

(Bilderna är klickbara)

Sen kom Malin och My vid 20 tiden med tåget så Fredrik hämtade dom och jag och mor förberedde för tacos.
Det var något som gick hem hos systrarna :)
I lördags var vi ner på stan, vi åt årets första kulglass iaf för min del!
Jag köpte mig även en riktig amnings bh fy vad skönt det är när tuttarna sitter där dom ska!
Så jag har beställt en till från samma affär men i en annan färg så vi får se när dem kommer.
På kvällen grillade vi lax och åt pressad potatis, mumma!
Sen såg vi på en Bäckfilm eller jag somnade efter typ 20 minuter av filmen... men dom andra såg klart på den.
Sen spelade vi lite kort innan det var dags att sova igen :)
Igår han vi inte med så mycket, mest packa i ordning och fixa lite käk och fikat.
Sen skjutsade jag iväg dom till tåget och Clea fick vara hemma med pappa, hon sov så skönt när jag kom hem.
Så vi passade på att äta lite och sen lade jag mig på sängen och sov en liten stund innan det var dags för Clea att äta.
Resten av dagen tog vi det bara lugnt, Clea knölade en hel del på kvällen tror hon saknade mormor... Men allt blev bra när hon fick lite mat i magen:)
Idag har BVC varit här och vi har fått lite info om allt möjligt. Vi tog en vikt på Clea också och hon har ätit på bra. Hon har nu kommit upp i födelsevikten igen alltså 3250g när hon är 10 dagar gammal:)
Duktig liten flicka man fått!
Hon vägde ju 3075g när hon var fyra dagar gammal men nu är vi tillbaka på banan igen…
Så på måndag ska vi till BVC för en ny att ta en ny vikt och en längd, spännande.

Clea har nu hunnit bli 1 vecka och det är väl dags för en bild på skönheten! Jag har ju lovat att lägga ut en bild på henne för varje vecka så det kommer snart en till bild. :)


Clea 1 Vecka


1.
  2.  3.

4.  5.  6.
(Dom små bilderna är klickbara)

Bild 1
: Clea är 4 dagar gammal och hittar tummen för första gången.
Bild 2: Clea har på sig gammelmormors stickade mössa och den passar perfekt.
Bild 3: Clea, Casper och Maja 3 av 4 Älsklingar <3
Bild 4: Clea och Mormor.
Bild 5: Clea och moster Malin
Bild 6: Clea och moster My

Ja nu har ni fått lite läsning och lite bilder att titta på.
Hoppas jag kan uppdatera snart igen men det beror på Clea;) 

Ni får ha en bra dag!

Hej så länge :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi, hon är verkligen en skönhet! Lät som ett par väldigt mysiga dagar tillsammans med familjen =) Kram

2010-05-24 @ 22:17:01
URL: http://jsan8.blogspot.com
Postat av: Petra

Nej fy, man får inte glömma att berätta och visa hur mycket man älskar varandra, man vet aldrig om man finns kvar imorgon... Man får ta hand om varandra!



Åh lilla fisen växer så! Vad roligt med så mycket att läsa och så mycket bilder att kolla på! Tror det tar på krafterna för Casper och Maja att ha bebis med, dom såg lite slitna ut =) Ja nu måste vi ses snart. Jag är ledig tis-tors och söndag. kanske kan klämma in grillning nånstans där?? ;) Nu ska jag sova, kom nyss hem från jobbet. Men vi får höras, imorgon är det en del på dagordningen men sen är det inget planerat! KRamar

2010-05-24 @ 22:35:07
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Morén

Ååååå tårarna rinner vad jag längtar tills vi ses igen.

2010-05-24 @ 23:17:10
Postat av: Mormor

Lilla Clea är verkligen söt. Vad bra att mössan passade.Längtar tills vi träffas så man får se den lilla skönheten på riktigt. Kram till er alla.

2010-05-26 @ 10:54:21

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0