14 April Påskfirande i Dalarna


Ja nu har vi klarat av påsken också, fy vad tiden går fort, det var ju nyss Jul tycker jag...
Åkte till Dalarna på Torsdagen efter jag slutat jobbet, kom väl iväg vid halv 5 tiden om jag inte minns helt fel.
Så vid 19 tiden var vi framme hos Fredriks föräldrar i Falun, vi pratade lite och åt en massa godis, sen gick vi och la oss för jag var ganska trött efter arbetsdagen och bilfärden hem, så det behövdes inte många sekunder innan jag slocknade:)

På Fredagen åkte vi ut till Siljansnäs till mina föräldrar, vi sågade plank och hyvlade reglar och målade alltihop. Det är tänkt att det ska bli vårat staket på balsidan, och det känns så bra när det är klart så nu väntar vi bara på att mor och far kommer ner med det så vi kan sätta upp det på plats... Vi åt god mat och fika och så grillade vi korv på kvällen. Det blev en heldag i Näs!!! När vi sedan kom tillbaka till Falun på kvällen var vi ganska trötta då med efter allt slit med staketet så både jag och Fredrik somande ovaggade:)

Lördagen började med frukost och sen bar det av ner på stan för att köpa en blomma till Fredriks mormor och morfar, stannade där i två timmar kanske fick lite mat och fika innan vi åkte tillbaka hem till Fredriks föräldrar igen.
Vi tvättade bilen för den såg hemsk ut, den är ju inte tvättad sen sist vi var uppe...
Men nu glänser den, både utvändigt och inuti...
Sen vid 5tiden blev det lite Påskmat, gud vad gått det var!!!
Lite mera godis och fika sen var även den dagen slut.

Söndag blev en spännande dag, åkte från Falun vid halv 11 kanske, tog en tur till borlänge för Fredrik skulle byta en jacka som han köpt, och jag letade förbrilt efter en sommar/vårjacka på kupolen men ingen som jag kände att jag ville ha...
Efter det åkte vi till Hjultorget i Insjön, för att titta om dom hade någon bra jacka där istället men det fanns ingen där heller. Så vi åkte ut till Mina föräldrar istället skulle bli Påskmiddag där vid  5 tiden och vi anlände vid 14.30 tiden, hjälpte mor med lite som skulle fixas målade lite ägg och sådant innan farmor och farfar, mormor och morfar kom.
Fick även träffa Nicklas som är Sarars pojkvän, vi hamnade lite på kant med varandra i början men nu är vi kompisar:)

Här nedan kommer lite bilder från middagen...

               

              

             

Bild 1 Farmor Farfar och My
    Bild 2 Malin, Nickals och Sara  
        Bild 3 My, Far och Mor
Bild 4 Nicklas, Mormor och Morfar
Bild 5 Fredrik, Malin och Nicklas
   

Ja det var allt för nu...
Hoppas ni haft en lika bra påsk som jag...

Vi ses!!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, ja, det blev mycket godis!

2009-04-14 @ 19:18:42
URL: http://sofiaholm.bloggagratis.se
Postat av: Niklas den Barmhärtige

Tjoho! lite på kant med varandra? vadå? jag har alltid gillat dig?;)



PS. Mår bättre idag!:) DS.

2009-04-15 @ 18:42:00
Postat av: Moren

Undrar vem som kom på kant med VEM. Mormor undrade vad som hade hänt med dej. Hade aldrig trott att du var så bittsk.

2009-04-15 @ 22:05:09

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0