26 April Arbetsam helg...

Denna helg har inte varit att leka med...

Igår började vi ta tag i framsidan på riktigt... Började med att riva bort dessa otäcka buskar som stod utanför, och grävde eller Fredrik grävde och jag sprang bort med jorden och gräset han grävde upp. Efter det begav vi oss till Silvan och köpte rabattkanter till det blivande nya landet på framsidan. För att  sedan fara vidare till Blomsterlandet för att köpa två st hängamplar, tre rosenbuskar, en rhododendron buske till baksidan och två andra vita blommor som jag inte kommer på vad dom heter men dom ska hänga i amplarna iaf:) Efter det åkte vi till Bauhaus och köpte 50L Kogödsel, 50L Täckbark, 100L Torvmull och 300L Planteringsjord. Hela kalaset med jord, torv, gödsel och bark gick på 178 kr, ganska bra tycker jag ;)
 När allt var klart kände vi oss trötta och hungriga så vi stannade på Max och åt lite innan vi gasade hemåt!
När vi äntligen kom hem var det bara att sätta igång att börja fixa landet i med kogödslet lite torv och 300L planteringsjord lite mer torv och sen planteringsdags :)
Tre fina rosenbuskar som heter Gråsten planterade vi och sen på med 100L täckbark, ja vi köpte bara 50L liter men hade fått en säck av Petra och Rickard tidigare så vi slängde på båda säckarna. Så allt som allt slänge vi ner 550L i landet och jag som trodde att vi tagit i överkant när vi köpte så mycket, men icke landet svalde allt :)
Jag fick helt enkelt sno lite jord från landet på baksidan där vi inte planterat något mer än rhododendron busken till mina amplar. När allt det var klart kände vi oss mycket nöjda med dagens insatts och vi tog det lite lugnt i möblerna på framsidan innan det var dags att hoppa in i duschen för att sedan bege sig bort till Petra och Rickard för att grilla lite, vi hade en jättetrevlig kväll!! Tack för allt!!! 

Sen idag var vi ut och handlade lite igen, köpte lite fler rabattkanter till landet på baksidan och sen köpte vi en hängampel till så vi får tre som hänger i framkant. Ja sen köpte vi en till ampel men som man fäster på väggen och givetvis blommor till dom också, så nu känner jag mig klar med framsidan förutom två småsaker men det kommer väl efterhand... En välkomstskylt på dörren och en ljusboll eller vad man ska kalla det för att ha som lampa ovanför bordet på framsidan, men jag behöver övertala Fredrik lite mer på det bara men han ger nog med sig snart....

Ja nu kanske ni är nyfikna på att se resultatet av det hela???
Ja självklart har jag tagit kort på det hela så ni får väl avgöra vad ni tycker...

(Klicka på bilden för den ska bli större.)


Jag är iaf ruskigt nöjd med resultatet!

Nu känns det som att vi är på gång, väntar nu bara på att ÖBO ska komma och ta bort våran förbaskade stubbe på baksidan, och att mor och far ska komma med staketet så vi kan göra klar uteplatsen på baksidan också.
Sen kan vi börja slappna av och njuta!!!

Ja och som ni säkert vet så har ju Petra, Rickard och Luna flyttat hit i helgen också, så nu kommer vi umgås riktigt mycket... Jag och Petra ska nog ta en tur till IKEA imorgon jag har ju lovat Moster att handla lite grejor åt henne, så jag kanske handlar det imorgon när vi ändå ska dit:) Har hjälpt dom lite med att packa upp kartonger och så och eftersom jag är ledig imorgon och på Tisdag också så har jag lovat att hjälpa henne då med, kanska får passa Luna medans hon plockar, så hon får plocka ifred...

Nej nu är jag trött, ska umgås lite med Fredrik nu innan jag kryper i säng.

God natt och sov gott kära vänner!!!
Vi ses och hörs en annan dag.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Det blev jätte fint!! Tänk vad härligt sen när allting blommar för fullt också.

2009-04-26 @ 21:38:08
URL: http://sofiaholm.bloggagratis.se
Postat av: MOREN

Toppen snyggt. tänk att du blev intresserad av trädgårds land det trodde jag inte om dej. men det fanns en liten trädgårdsmästare i dej också. KUL

2009-04-27 @ 18:45:51

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0