Midsommarfirande i Dalarna och lite annat.

Torsdag 18 Juni
Nu har det snart gått en vecka sen vi kom hem från Dalarna så jag tänkte att det börjar bli dags att uppdatera om vad som verkligen hände och vad vi gjorde där uppe ;)

Iaf vi åkte hem på torsdag den 18 juni efter jag slutat jobbet, vi var väl vid sommartstugan vid halv 8 tiden och möttes upp av Sara och Niklas, packade ur väskan ur bilen och fräschade upp oss lite innan mor och resten av familjen dök upp.
Vi grillade och åt potatisgratäng, vi hade tre frivilliga diskare efter vi grillat tyvärr var det bara två som hamnade på bild när jag väl fått fram kameran.



Sen fortsatte kvällen med lite geni spel tyvärr gick det inte så bra för mitt lag, men vad gjorde det jag fick tårta iaf.
Sen slog klockan 00 och det var dags för bad, ja iaf för Fredrik och Mor, dom klädde av sig och gick hand i hand nakna ner mot sjön, stackars Niklas såg helt vettskrämd ut.
Det blev inget långvarigt dopp termometern visade ca 10 grader.
Jaså nu kan Fredrik säga att han näckat med svärmor... ;)
Frerik frös en hel del när vi kom upp till stugan så han passade på att värma sig på spisen.



Det blev inte så mycket mer gjort efter badet så mor med familj åkte hem och jag och Fredrik gick upp och la oss och Sara och Niklas gick in i lillstugan och la sig dom med.

Fredag 19 Juni

Jag var vaken först på morgonen så jag passade på att ta tag i disken som var kvar från gårdagskvällen.
 Sen blev det frukost och packning och städning innan vi begav oss iväg mot borlänge, tog oss en vända på Kupolen sen åkte vi hem till Fredriks föräldrar i Falun
Det blev mat med Fredriks familj och hans syster och familj vid 5 tiden sen spelade vi lite kubb tyvärr van killarna överlägset... Sen var det plumpspel även då van killarna, även fast jag hade mest poäng om man räknade ihop bara sina egna poäng...
Efter det gick vi ner till Sofias rum för att spela lite Buzz jag och Fredrik tittade på så fick dom andra som inte spelat det förut spela. och där vann tjejerna iaf!!!

Lördag 20 Juni

Morgonen efter åkte vi ut till Enviken till Fredriks mormor och morfars sommarstuga fikade lite sen gick vi ner till sjön, jag Fredrik, Svärfar och Fredriks systerson Victor för att åka lite båt och fiska så här kommer det lite bilder från båtturen.

        

     

  

  
 
 
 
 
Söndag 21 Juni
Nästa dag åkte vi ner till stan för att möta upp en gammal kompis till Fredrik, vi satte oss på bryggcafet i Falun och njöt i solen, sen for vi till Borlänge hem till Therese och Tomas för att fika ytterligare en gång;) dom hade fått upp staket runt tomten nu så hundarna kunde härja fritt. Deras hund Victor hade blivit så stor och fin. Efter det åkte vi hem till mina föräldrar för att umgås lite med dom också...
 Vi grillade grillspett och så hade mor gjort hasselbacks potatis fy vad gott det var!!!
 Sen spelade vi lite kubb när Sara kommit.
Efter kubben spelade vi Buzz, jag tror att det var uppskattat av allihopa, till och med Far tror jag uppskattade det han som inte brukar vara så mycket för spel annars, så det var kul...

Måndag 22 Juni
Morgonen efter åkte vi in till Noret för att handla lite, vi var även in till Meme och fikade lite med henne, sen putsade vi hennes fönster.
Mor bjöd oss på varsin glass också gott gott gott!!!
När vi kom hem spelade vi lite kort jag fick lära mig 500 igen det var skojigt.
Sen kom kvällen och far kom hem vi åt lite mat för att sen gå ut på jackt efter enn gammal träbit som vi skulle göra till välkomst skylt, tack Faren jag blev jättenöjd!!! (Bild kommer senare) 
efter det fortsatte vi spela Buzz precis som kvällen innan, men det blev inte lika sent den här gången ;)

Tisdag 23 Juni
Vi gick upp vid 9 på morgonen åt frukost och gick ut med hundarna... Sen var det bara att packa ut i bilen för att åka mot Borlänge för att möta faren, vi skulle spå oss kl 12 så gissa om man var spänd och nyfiken...
Jag fick börja spå mig ojojoj vad roligt det var ville inte gå ut när det var klart aldrig någonsin har en tille gått så fort tror jag!! Om jag tror på det?? JA ABSOLUT, jag var tveksam när jag gick dit men nu i efterhand inser jag att det finns inte en suck att hon bara skulle kunna sitta och hitta på allt detta, för allt stämde och jag hoppas att dom saker hon sa kommer ske snart gör det också!!! ;)
Sen var det Farens tur så jag fick sitta ute och vänta in honom, det kändes bra för då kunde jag sitta och fundera på allt hon sagt...
När far var klar åkte vi för att möta upp Fredrik, far skulle ta med oss på något konditori som ligger nägonstans i Borlänge,
Gott var det!!
Sen var det bara att börja rulla mot Örebro igen.

Ojojoj vad långt det blev och mycket att läsa men jaja då har ni haft någonting för er nu en stund iaf ;)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Det blev ett långt inlägg att läsa. Men det är bara kul! :)

Victor såg ju hel nöjd ut. Det där lär bli fler gånger om han får bestämma. ;)

Men vad skitig han var runt munnen då. Syns att han åt glass precis innan. Hihi.

Ha det bra!

2009-06-29 @ 15:24:43
URL: http://sofiaholm.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

äntligen uppdatering. Du måste skriva offtare. Jag har bara din blogg att läsa nu när Sara är hemma. Hoppas ni kommer hem snart för flera naken bad P)

2009-07-03 @ 14:54:25
Postat av: Sara

Japp och till skillnad från dig så läste jag hela ditt inlägget;) Härligt, tack för visiten vi syns snart igen<3 Kramar!!

2009-07-06 @ 13:12:32

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0