31 Mars. Det var moren som var överraskningen!!!

Ja så var det faktiskt det var värdens bäste mor som var överraskningen....


Söndag 29 Mars
Hon hade tagit tåget efter jobbet på Söndagen och annlände här i Örebro runt 20 snåret, Fredrik hade sagt att han skulle förbi en klasskamrat för att ordna överraskningen, vilket jag naturligtvis trodde på, men det visade ju sig att det bara var en bluff alltihop, han skulle hämta moren på tåget, som var en timme försenat.
Åhh det var typ den bästa överraskningen jag skulle kunna tänka mig, jag blev så glad när jag såg henne utanför fönstret!!!
Vi åt lite potatisgratäng och kött när dom kommit sen spelade vi BUZZ efter det, vem tror ni vann??? Jag naturligtvis:)
Sen satt vi mest och pratade innan vi tog kvällspromenaden med vovvarna.

Måndag 30 Mars 
Vi gick upp strax innan 9 och åt lite frukost, sen tog vi en promenad runt Brickebacken innan vi tog en tur till Marieberg för att handla lite, vi började på blomsterlandet. 
Jag köpte mig en en svart ampel och en murgröna som jag ska hänga i fönstret vid ytterdörren, blir nog tokfint när det blir klart. Sen tog vi oss en vända på IKEA mor skulle titta på lite hyllor och sådant, men det slutade med att hon köpte två nya gröna tekoppar och två galler som man kan ha kastruller på och lite sådannna saker, efter det bar det vidare mot köpcentret.
Vi började bli lite hungriga efter shoppandet och vi åt jättegod mat på Paco´s som mor bjöd oss på jag åt någon pasta med grillad kyckling Fredrik åt Fajitas och mor åt grillad lax med klyftpotatis mumms vad gott det var! Tack för det moren.
Sen började vi shoppandet igen, mor ville handla en födelsedagspresent åt mig så vi började titta i mina tre favoritbutiker där Dimoda, Village och Nice, på Dimoda hittade vi inget men på Village köpte vi två svarta nätkorgar som vi ska sätta upp på väggen bredvid fönstret vid ytterdörren. Sen kom vi till Nice tyvärr har dom ingen hemsida men jaja, mor hittade en soffa så vi blev kvar där i butiken ett tag för att få lite info om den så troligtvis kommer dom köpa den soffan om hon får med sig far på den iden, så dom kommer förhoppningsvis ner snart för att hämta den:) Ja sen gick vi vidare jag kom på att jag ville ha en ny handväska så vi beslöt oss för att börja leta, jag hittade flera som jag tyckte om och dom som känner mig vet ju vilken fruktansvärd beslutsångest jag har när det gäller att välja saker. jag höll säkert på att vela i en timme innan jag slutligen lyckades välja, mor köpte också en handväska.
Efter det åkte vi vidare till Aspholmen och Bista för att gå på Stadium Outlet mor köpte sig ett par nya promenadskor.
Sen fortsatte vår resa till Willys för att handla lite saker inför kvällen det blev både nyttiga och onyttiga saker i korgen.
När vi slutligen kom hem så var hundarna överlyckliga över att vi var tillbaka, Det blev en varsin kaffekopp för mor och Fredrik innan Fredrik begav sig till skolan för att gå på Engelskan.
När jag och mor blev ensamma började vi klura på lite inredning, vi beslutade oss för att jag ska göra mig en egen hatthylla och skohylla när vi åker hem i Påsk så kan Fredrik bygga staketet.
Sen var det dags för mat jag satte igång grillen och skalade potatis medans mor gjorde sallad och skar upp frukterna till fruktfatet.
När Fredrik kom hem fick han grilla laxen och sen åt vi. Det vart jättegott!
Några vinglas senare satt Fredrik och spelade gitarr och sjöng med mor.
Efter det började vi se Maria Larssons eviga ögonblick men vi orkade bara se halva filmen, det var väl ingen utav oss som riktigt förstod varför den fått så mycket priser egentligen, den var väldigt seg och jag kommmer inte att se klart den någon annan dag.
Sen var det dags att lägga sig. somnade väl i ett tiden eller om hon var mer kanske...??

Tisdag 31 Mars
Ja vi vaknade vid 9 tiden och åt lite frukost, sen gick jag och Fredrik ut med vovvarna och moren var hemma och duschade. 
Vi såg på lite tv när vi kom tillbaka innan det var dags att värma på lite rester innan Fredrik skulle till skolan och mor skulle med tåget. Efter maten vart det kaffe och Daimtårta för att fira min födelsedag lite tidigare. Fick en gratis spåning av systrarna och en tärna från serien av Erkers Marie Persson av mor och far Tack Tack!
Sen fick jag lite pengar från farmor och farfar som dom skickat med mor.
Efter kaffet och paketöppningen var det dags att åka, Skjutsade ner Fredrik till skolan så åkte jag och mor ner på stan en snabbis för att hinna köpa något litet till systrarna hemma.
Sen var det bara att ta sig till stationen och dags för mor att kliva på tåget, fy vad dom här dagarna gick fort önskar att hon kunnat stanna längre, men jag är så glad för att hon kom ner och hälsade på sin lilla snupppehöna!!
Tack älskade mor för dom här dagarna, du är bäst!!



Moren och mommes vovvisar...
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Jaaa visst är jag duktig! Tänkte att nej nu ska jag hålla mig och inte snoka runt :P



Vad roligt! Det är dom överaskningarna som betyder så mycket!! Då har du haft några mysiga dagar med mammsen! Då smäller det på lördag då? Vi får hoppas att Luna blir frisk snart så vi kan träffas! Blir inget för mig ikväll, vill inte åka när hon gråter och snörvlar, stackarn. Men det kanske blir fler ggr. Hade så bra nu så får vi höras!

pussokram

2009-03-31 @ 16:54:11
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Moren

Tusen tack för att jag fick vara med och våld gästa hos er:p. Det var roligt att du inte hade en aning effekten blev enorm. Tårarna bara sprutade MIN MOR VAD GÖR DU HÄR......

2009-03-31 @ 22:19:44
Postat av: Sara

Härligt syrran...vad duktig du är på att skriva:)!!! Långt och vackert blev det;) Kramar i massor!!!!

2009-04-01 @ 09:41:03
URL: http://sarajbackman.blogg.se/
Postat av: Moster

Va kul med mycket läsning, det är som Sara skrev du är duktig på att skriva!! Kramar

2009-04-01 @ 10:49:06
Postat av: Petra

Ja jag kan knappt vänta!! Det ska bli så skönt att slippa trappor och få lite mer plats! Ja all hjälp är välkommet =) så vill ni det är det guld värt! Nu är det ju inte långt kvar! Vad fort det har gått ändå!

2009-04-01 @ 14:19:12
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: steffi

HEJSAN, jag har ny design på bloggen, kika in & berätta vad du tycker om den, KRAM*

2009-04-01 @ 19:49:32
URL: http://adidaspower.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0