I med backen efter ultraljudet...

I onsdags var vi på usö (universitetssjukhuset) för att göra rutinultraljudet.
Jag var jättenervös när vi satt där i väntrummet, massa konstiga tankar som for genom huvudet.
Tänk om det fattas en arm, eller tänk om den inte lever, eller att hjärtat inte slår som det ska mm.
Men när jag väl låg där på britsen och knodden dök upp på skärmen, så släppte allt!
Hjärtat pickade på fint och vi såg två armar och två ben eller inte vi men hon med vana ögon kunde se det iaf:)
Vi fick en vinkevink bild och jag kan säga att det inte ser ut som om knodden har fått mina lillfingrar iaf vilket jag är tacksam för;)
Tyvärr så måste vi lägga i backen och backa 3 veckor i graviditeten för tydligen så var jag bara i vecka 15 inte 18 som vi räknat tidigare, vilket i sin tur skulle betyda att mitt graviditetstest skulle visat positivt i vecka 3... Vet inte om det är möjligt men säger hon att jag bara är 15 veckor gången så måste jag ju tro på det...
Så det beräknade datumet för knoddens ankomst är nu 12 Maj men vi ska tillbaka för ett nytt ultraljud den 9 December för att dom ska kunna titta en gång till på hjärtat och sådär eftersom man inte kunde se allt nu när den var så liten.
Ja sen finns det väl några som är intresserade av bilderna också;)
Tyvärr har vi ingen scanner utan jag har fotat bilderna med vanlig kamera så bilderna är inte dom bästa men förhoppningsvis ska ni kunna se något iaf;)
Mammas lilla knodd!
Sista bilden är vinkevink bilden jag pratade om.


Ja så nu vet ni lite mer iaf.
På återseende:)

Kommentarer
Postat av: Sara

Ååååååå, jag jag vill oxå:) Men glöm inte bort att hälsa från Moster nästa gång:)<3 Kram

2009-11-20 @ 13:51:59
URL: http://sarajbackman.blogg.se/
Postat av: svärmor

Roligt att få se bilderna på den lille.

Det var kanske inte så roligt att få vänta 3 veckor extra, men det är ju alltid bäst att dom får växa färdigt innan dom kommer ut.

Ha det så bra. Hälsa Fredrik.

2009-11-20 @ 17:58:51
Postat av: Moren

Den som väntar på någe gott väntar aldrig för länge heter det ju. Bättre att dom sätter fram datumet och att det blir tidigare än tvärt om, du vet vad jag fick vänta på dej 18 dagar över var inte kul. Men du kom till slut och det gör momés lilla tös med jag lovar.

2009-11-21 @ 01:18:27
Postat av: Mormor

Kul att se bilder på knodden.När jag väntade mor och moster var det inga ultraljud som gjordes.Maj är väl en härlig tid att få barn,förhoppningsvis en lång skön sommar framför sig.Ha det så bra Kram

2009-11-22 @ 10:23:23
Postat av: MOREN

Jag vill veta vad som händer HALLÅÅÅÅ

2009-11-28 @ 00:18:29
Postat av: svärmor

Jag håller med Marie- Louise . Är och tittar på din sida varje dag och vill så gärna veta hur ni har det.

2009-11-28 @ 07:00:05

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0