Längtar hem till Dalom...

Tänk om åren bara kunde rusa iväg nu, jag vill flytta hem till Dalarna igen!!
Det känns som om veckorna rusar förbi men att man inte kommer någon vart i almanackan i alla fall, känns som man bara står och trampar på samma ställe...
Men tiden går ju framåt trots att det inte känns så vilket är positivt:)
Jag hoppas att Fredrik ska kunna plugga sista året på distans, för i så fall skulle vi kunna flytta hemåt om ca ett år. Ingen mer än  jag skulle kunna bli gladare för det!
Ja dom senaste två nätterna har jag eller vi faktiskt flyttat hem till Dalarna, gissa om man blir lika besviken varje gång man vaknar och inser att man faktiskt är kvar i Örebro, inte för att det är några stora fel på Örebro men jag vill hem till landet och till släkt och familj...
Ja åter till drömmen båda nätterna har vi flyttat till "Tant Lisas" gamla hus och det lustiga är att det är till salu, vilket det varit i ett bra tag nu men i alla fall.
Jag har svaga minnen ur drömmen om hur fint det blev när vi började renovera, vi har inte hunnit bli färdiga någon av dagarna jag drömt om det, så någon natt hoppas jag att jag ska kunna få se det färdiga resultatet och inte vakna när det är halv klart.
Ja man kan ju hoppas att detta är en sanndröm eller något, jag har ju så många minnen långt bak i arkivet från huvudet och från det huset, så det skulle vara kul om man hade råd att ta över huset en vacker dag...
Den som lever får se:)

Ja i lördags var vi till Stockholm och beställde en ny säng till mig och Fredrik, ojoj vad skön den var lite dyr också men det kan man ju kosta på sig, en säng använder man ju ganska mycket i livet så då kan det ju få kosta.
Så nu väntar vi bara på att dom ska tillverka den efter vår beställning och att dom ska leverera den, det kunde dock ta upp till 8 veckor innan vi skulle få hem den, men förhoppningsvis har vi den till jul då i alla fall:)
Ja magen växer i alla fall, känns som den växer varje dag och jag känner mig redan tjock och otymplig, så hur ska jag då klara av resten av graviditeten??? Bara att härda ut, det blir ju förhoppningsvis något bra utav det sedan;)

Nej nu har jag inget mer att berätta...
Så vi får avrunda här.

Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Petra

Ja fy jag mår riktigt kasst.. då åkte man förmodligen på den där rackarns svininfluensan iallafall. Fast jag tror ju inte det hade med din goda sockerkaka att göra =) mums vad god den var! Det jag oroar mig mest för är att jag kanske hann med att smitta er. Håller tummarna för att ni klarar er. Vi får höras av sen när jag har tillfrisknat. Kramar på er!!

2009-10-26 @ 22:52:03
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Nina

Förstår att du längtar hem till familjen. Men det tråkiga är ju alla vänner du lämnar bakom dig här i Örebro. Men när man får barn så vill man ju helst ha familjen nära så förstår precis vad du menar.

2009-10-27 @ 09:38:08
URL: http://ninac.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0