Graviditetsvecka 10

Ja redan är man inne i vecka 10 av graviditeten.
Tänk vad tiden gått fort, jag menar jag har redan gjort 1/4, bara att hoppas att resten går lika fort...

Det händer dock inte så mycket annars, ligger mest på soffan och glor på tv när jag är ledig, fattar inte att man kan vara så förbaskat trött hela tiden... Illamåendet går i vågor, just idag är jag ganska bra, så jag får passa på att göra så mycket jag kan för ingen vet hur jag mår imorgon...
Jag har faktiskt haft min första graviditets spya nu och det var ju en upplevelse ;) Minns inte när jag spydde sist men det var ett bra tag sedan... tyvärr så var jag på jobbet när jag kräktes, och det är ju verkligen ingen höjdare att spy på någon annan toalett än sin egen, jag som har problem att kissa på andra toaletter än den som är min egen och nu hadde jag huvudet i jobbtoaletten... men men bara att bita ihop:)

Skulle varit på Freja samtal i torsdags men kunde inte fixa ledigt så det sket sig, så det blir ingen fosterdiagnostik för våran del, så nu kan mor känna sig lugn...:)

Ja vad ska jag mer berätta, det händer ju som sagt vad inte så mycket...

Jag tänkte lägga ut ultraljudsbilden som Fredrik gjorde på mig igår, han ville visa mig hur knodden ser ut just nu i magen, så jag måste ju lägga ut bilden så ni också får se hur knodden ser ut. Dock blir jag lite rädd när jag ser bilden, för man tror inte att det är Fredrik som är pappan om man ska tro bilden, det ser mer ut som att det skulle vara barbapappa som är pappa till knodden;)
Men men bedöm själva...



(Klicka på bilden för att se den i stort format)

Ja det var väl allt för nu, jag hoppas att det inte ska ta så lång tid innan nästa inlägg kommer.

Ha en bra dag!!!




Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt syrran, du är så duktig!! Utvecklingen går framåt:) Nästan så du kan föra in det i CV:n kände jag dig tidigare och fick höra om spyan...jag hade inte tvekat någon sekund, jag hade anställt dig direkt:) nu klarar du allt!!!



Du får se det positivt kanske var någon mening med att du inte fick ledigt:P Inte bara mor som kan känna sig lugn nu:P



Hahah..ja barbaunge tänkte jag direkt när jag såg ultraljudsbilden eller en sådan där aburgine frukt;)



Var rädd om varandra och sköt om er! Kramen om!!!

2009-09-28 @ 21:23:04
URL: http://sarajbackman.blogg.se/
Postat av: MOREN

Det var skönt att höra, nu vet jag att allt ståt rätt till så det behövs ingen förhandstitt. Låt det jäsa i lugn och ro. Ja inte liknar den någon av er så man kan undra hur brevbäraren ser ut. ;)

2009-09-29 @ 23:44:24

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0