Dalatrippen

Usch vad dagarna rinner iväg nu, knappt så jag hinner med längre...
Men nu ska jag försöka ge er det omtalade blogginlägget;)

Förra torsdagen åkte vi hem till Dalarna och Clea var inte allt för glad...
Men vi tog oss fram till Falun iaf, men den värsta resan var ändå kvar! Resan upp till Sundsvall som vi skulle göra på Lördagen.
Men väl framme i Falun så kändes det skönt att vara där iaf.
Clea var jättekinkik på kvällen där och både jag och Fredrik kände att om hon skulle fortsätta så här så skulle vi åka tillbaka till Örebro dagen efter.
Men allt gick bra under fredagen hon var nöjd så vi blev kvar.
Fredagen tillbringade vi även den i Falun var ner på stan och försökte hitta en mössa till tösen men det var inte det lättaste...
Hon har ju så litet huvud så alla mössor var väldigt stora.
Men vi köpte en iaf och ett par strumpbyxor fick hon också och inte ett öre behövde vi betala heller tack för det svärmor/farmor!
Hon bjöd även oss på lunch på stan tack ännu en gång. :)
På lördagsmorgonen gick vi upp vid 7 tiden duschade åt frukost och gjorde oss färdiga för att åka 30 mil upp till Sundsvall.
Kändes som om vi aldrig skulle komma fram men vid lunch 13 tiden var vi framme iaf.
Kallt och ruggigt tyckte jag att det var i kjol och kortärmat men det gick det med:)
Skönt att vara framme iaf och äntligen få se hur syster och sambo bor, har haft så ruskigt dåligt samvete för att vi inte varit upp och hälsat på tidigare för hon har ju trotts allt bott där i 3 år nu... 
Men nu känns det lite bättre när det är gjort:)
Dom bodde jättefint och vi åt god mat, grillat kommer det som en överraskning för någon att jag gillar grillad mat? ;) 
Vid 19 satte vi oss i bilen för att fara tillbaka till Falun och Dalom igen och var där vid ca 22.30.
Här kommer lite bilder från Sundsvall iaf.

1
  2  3

4  5  6

7  8  9

10  11

Bild 1: Clea och gammelmormor
Bild 2: Grillning på gården
Bild 3: Älsklingen och faren
Bild 4: Syster Sara
Bild 5: Jag och lillasyster Malin (Fast det syns inte)
Bild 6: Clea och gamelmoster
Bild 7: Björn som spelar spel med sig själv;)
Bild 8: Jag och älsklingen<3
Bild 9: Clea och Wilma
Bild 10: Clea och morfar
Bild 11: Tre galningar syster My, syster Malin och kusin Wilma
 
 På söndagen var det dags att åka till Leksand för att hälsa på min gammelmormor.
Vi skulle ta ett kort på oss eftersom vi är 5 generationer så jag, min mor, min mormor, min gammelmormor och lilla Clea skulle fotas vilket inte var det lättaste men det gick tillslut;)
Så här blev det!



Efter fotandet åkte vi hem till mina föräldrar och tillbringade resten av dagen där. Fikade umgicks och åt god mat åter igen:) denna gången var det tacos som stod på menyn.
Far fick även igång grävaren när vi var där och så här glad blir man då!



Min farmor och frafar kom förbi en sväng också, så farmor fick syta sitt barnbarnsbarn lite:)



när klockan närmade sig 21 så åkte vi tillbaka till Falun.
Malin och far följde med en bit på vägen, vi lämnade av dom i Västanvik hos farmor och farfar för Malin skulle hämta sin bil som hon köpt av dom.
Hon hade halkkörning idag och jag hoppas verkligen att det gick bra:S
Hoppas hon får sitt körkort som hon så länge längtat och kämpat för!!!
Ja och på måndagen var vi ännu en gång ner till stan denna gången för att leta efter en väska till mig men utan resultat:( Sen tog vi det lugnt resten av dagen och på tisdag fm åkte vi hem igen så vid 15.30 var vi åter i Örebro.
Så nu blir vi här i två veckor innan det är dags att åka tillbaka för att fira midsommar:)

Nej nu är det sängen som gäller!!!
God natt på er:)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vilka fina bilder och vad kul med den på alla generationer kvinnor =) Hihi, sötnosar!

2010-06-11 @ 15:18:56
URL: http://jsan8.blogspot.com
Postat av: Moren

Gu va kul med läsning igen. Det kändes lite konstigt att läsa Clea och morfar men man får vänja sej.

2010-06-11 @ 16:55:24

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0