Vårkänslor

Nu har solen lyst på en i flera dagar och man känner att solen blir varmare och varmare för vage dag den är framme:)
Hoppas att den kommit för att stanna så våren kan sätta fart på riktigt!
Vi har iaf tagit bort all is och all snö som låg på insidan av uteplatsen på framsidan, så när det torkat upp ska vi ta och ställa upp utemöblerna så man kan ta sig en fika där på eftermiddagarna när solen ligger på.
Vi hade 15+ på framsidan idag mot väggen så det kan bli riktigt skönt att sitta där när möblerna är på plats;)

Ja och i torsdags var det första föräldragruppen, skojigt att träffa lite nytt folk.
Det fanns väl iaf något par där som man skulle kunna tänka sig att ev kunna umgås med även efter, ett av dom paren bodde här i brickebacken så det är ju bra:)
Vi gjorde inte så mycket mer än att presentera oss för varandra och fika.
Jo vi fick se på en förlossningsfilm också.
Men det var väl allt i det stora hela, nästa torsdag skulle vi prata förlossning så det blir roligt:)

Nu har vi kommit till vecka 32 och det känns riktigt bra!
Går runt här hemma och bara väntar på att vagnen ska komma men det är ju några veckor kvar tyvärr:(
Men den som väntar på något gott...
Känns iaf skönt att man har det mesta klart tills knoddis ska komma, fick en badbalja av grannarna mittemot oss igår det var riktigt snällt!
Så då slipper vi köpa en sådan iaf.
Men det är ju fortfarande massa småsaker kvar som nappflaskor, nappar, blöjor, skötväska, skötbädd mm men det får jag ta tag i någon dag:)
Så ska ni få en magbild också det är ju på tiden, glömde ju av det förra veckan...


Vecka 32+0

Det är så skönt att jag inte fått några bristningar ännu och jag hoppas att det så förblir, vill ju inte gärna gå runt på badstranden i bikini om magen skulle vara full i fula märken efter graviditeten.
Men är det så att jag får det så kan jag inte annat än att skylla mig själv det var ju faktiskt jag som valde att bli gravid...
Men tjock är jag iaf, det fick jag verkligen veta idag!
Mammabyxorna sprack i arselet när jag skulle sätta mig i acrobaten idag alldeles efter att jag tagit magbilden.
Så klart var det favorit byxorna också men jag får väl använda det andra paret istället:)

I helgen åker vi hem till Dalarna jippie som jag längtat:)
Var ju över en månad sedan jag var hem sist...
Malin fyller ju 18 år den 23 men ska firas den 20 och sen fyller ju moren år den 16 också så vi får passa på att fira henne också när vi är hem i helgen.
Ska även hyra släp för att köra bort sängen som står i knoddis rum nu och sen vårat gamla vardagsrummsbord som
Sara och Niklas ska få, och ett nattduksbord som dom ska låna, så det blir Fredrik som får köra eftersom jag inte vet hur man kör med släp :S
Hoppas att vädret är bra också så det inte regnar eller så men det lär ju visa sig:)

Jag hade trevligt besök här i Fredrags också
Petra och Luna tittade förbi en sväng, Petra hade bakat en jättegod blåbärspaj som hon tagit med sig tack snälla vännen för det!
Vi måste verkligen bli bättre på att träffas, vi bor ju faktiskt grannar.
Nej jag får helt enkelt ta mig i kragen och försöka komma upp och hälsa på.

Oj nu blev det verkligen ett långt inlägg här, men jag hade väl mycket att skriva för en gångs skull:)
Men nu ska jag inte skriva mer idag iaf...

Hoppas ni haft en bra vecka!

Vi ses och hörs:)




Kommentarer
Postat av: Morén

Ja nu börjar du bli bra tjock va mysigt. Ska bli roligt att få klappa på magen i helgen, och att krama er. Tiden går fort snart är ni tre...eller fem menar jag. Kul med ny läsning jobbar natt så det behövs någe att göra. Kör försiktigt älskar er. KRAMIZ

2010-03-15 @ 23:25:45

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0