Trött men lycklig!

Ja att bli förälder förändara en hel del i den vanliga vardagen:)
Men det är bara roligt, tänk att man kan tycka att det är kul att vara trött, inte få sova på nätterna, tuttarna ömmar och värker, magen är som en geleklump, men vad gör det?! När man fått det bästa i hela världen!
Att bli mamma är nog det bästa som hänt mig.
Är så lycklig över det lilla miraklet som man skapat...

Tänkte berätta vad vi fått namnet Clea ifrån, det finns endast 22 personer som har namnet Clea som tilltalsnamn.
Namnet var inget som vi tänkt på tidigare utan det kom vi på två dagar innan Clea föddes.
Det var när vi satt och såg på nyheterna när advokaten till den 21åriga pojken som mördat sina halvsyskon och sin styvpappa interjuvades, hon heter Clea.
Så när vi båda såg det namnet tyckte vi båda att det lät som ett fint namn.
Så när hon föddes så fick det bli en Clea:)
Ett namn som inte så många hört men det är ändå inget konstigt namn, tycker vi iaf...

Jag kommer fortsätta veckouppdateringen men istället för magbild så blir det en clea bild, så alla där hemma i Dalarna som inte har möjlighet att träffa oss så mycket kan följa utvecklingen av henne.

Amningen går bra förutom att hon äter lite många gånger men jag tror att hon bara använder mig som "napp" ibland men hon får ju ändå i sig mat när hon tuttar på mig så det är ju inte så konstigt att hon inte vill äta så mycket dom gånger hon ska äta.
Så nu ska jag prova med en riktig napp inatt så får vi se om hon vill äta riktigt dom gånger hon ska äta.
Kanske jag får sova längre stunder också så jag slipper amma henne varge timme, det skulle vara så skönt om det kunde lösa sig så enkelt.
Hon är nöjd längre och jag får sova längre :)
Svårt när man är så grön på området men man måste ju prova sig fram för att komma fram till en bra lösning för alla parter...

Ja och imorgon kommer moren och hälsar på, oj vad roligt det ska bli!!!
Tror mor längtar lite också på att få se sitt FÖRSTA barnbarn:)
Ja så jag kommer troligtvis inte skriva så mycket dom dagarna hon är här men jag får ta igen det sen när hon åkt hem igen.

Vill bara säga att det är så roligt att se att det är så många som läser bloggen, det ger mig motivation till att skriva vidare, för så länge folk är intresserade av att läsa det man skriver blir det roligare att skriva.
Ni får gärna ge tips på om det är något ni saknar och skulle vilja läsa om eller något jag skriver om men vill veta mer om.
Ibland vill man ju gärna skriva men man tycker inte att man har något roligt att skriva om men får man något tips ibland så kan det bli lättare att komma på vad man ska skriva om.

Nej nu är klockan mycket och det börjar bli dags att krypa till sängs, men ska stoppa något lätt i magen först:)
Så jag orkar med natten;)

Bye Bye
 
 


Kommentarer
Postat av: Ida

Det är jättebra att du fortsätter skriva, för jag kommer att fortsätta läsa=). Det är roligt att höra hur det är att vara nybilven förälder och vad som händer på dagarna. Du får gärna lägga upp bilder, det är skoj! Tack, det är mycket kul att du bloggar!

Kramar

2010-05-19 @ 09:37:31
Postat av: Petra

Kul att du fortsätter skriva. Och när lilltjejen kommit till världen så blir det mycket mer att skriva om. Hade så mysigt med mammsen idag och tack för igår!!

kramar

2010-05-19 @ 11:26:29
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Evelina Elvstål

Hejsan!

Evelina heter jag och vi är ju tremänningar fick jag precis veta, av Annika Espemo (jämtland). Fick även veta att du fått en lite flicka nyligen :) Jag är också gravid och ska ha om ca 25 dagar..är det beräknat ialla fall! Vi har ju aldrig träffats, men jag har träffat Ingela och flickorna. Vore kul att träffas någon gång.

Hade/Evelina

2010-05-19 @ 12:57:47
URL: http://evelina85.blogg.se/
Postat av: My

Jag längtar till fredag =)=D

2010-05-19 @ 19:23:41
Postat av: Maja

Tycker din blogg är bra som den är =)

2010-05-19 @ 21:09:55
Postat av: Johanna

Det är så mysigt att läsa om er, och hur ni har det. Hoppas att vi kan hinna ses snart, innan vi åker hem för sommaren och så ;) Lät mysigt med besök också, så ni får ha det så trevligt. Hälsa F och hade bäst! Kramar

2010-05-20 @ 08:28:44
URL: http://jsan8.blogspot.com
Postat av: Moren

Jag vill ha allt som händer och sker från smått till stort. När jag inte kan vara på plats så kan jag ändå följa er på bloggen så snälla skriv.

2010-05-24 @ 10:54:52

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0