Nya tag!

Nu måste jag verkligen börja ta tag i min bekvämlighet!!!!
Fy på mig vad jag slarvat med både motion och riktig mat, så nu ska det bli ändring på det.
Bara onyttigt en dag i veckan, förslagsvis lördag:)

Jag och Fredrik har börjat ta en rask promenad runt Birckebacken med hundar och barnvagn en gång om dagen, så det är ju en liten början iaf, så får vi så småningom utöka det hela senare:)
Försökte mig även på Zumban idag som Fredrik varit så snäll att fixa, har ju haft det ett tag men det har inte blivit av att jag satt igång med det men nu ska det Zumbas minst 3 gånger i veckan!
Det var riktigt roligt, men oj vad svårt jag har för att kombinera rörelser med benen och armarna samtidigt:S
Men man kommer väl in i det så efter ett tag kan jag tänka mig.
Det värsta är att det ser så himla lätt ut när dom gör det och man tänker jaha med det kan ju inte vara så svårt, och när man själv ska försöka sig på det så inser man ganska fort att man ser ut som en flodhäst som ska dansa balett eller något i den stilen, alltså SKITSVÅRT!!!!
Skulle vara mycket roligare om man hade någon att göra detta med också, försökte få med mig Fredrik att prova men det var ju lönlöst:)


Sen är det nu slut med allt vad pizzaätande heter för en stund, och försöka äta lite nyttigmat istället...
Dock väldigt svårt när man är en riktig gottegris som älskar kebab!

Fredrik och jag har börjat planera inför framtiden, och som det ser ut nu och allt går som vi planerat så blir vi kvar i Örebro över sommaren också för att sedan flytta hem.
Säger inget mer om vilka planer vi har ännu utan det får bli i ett inlägg längre fram när vi vet mer.

Ja annars händer det inte så mycket, Cleas förkylning är så gott som borta nu och planen är att vi ska gå på sång och musikstunden på familjecentralen imorgon em och träffa lite folk.

Ska ut till jobbet på fredag em också och hälsa på:( inte så roligt men man måste göra sådanna saker ibland också...
Har ju bestämt att jag ska börja jobba lite smått nu också för att spara lite mammadagar så man slipper skola in Clea på dagis här i Örebro när vi har planer på att flytta hem.
Så det blir bättre om hon får gå på dagis i Dalarna från början istället.
Men det är folk tillsatt på min tjänst fram till Januari så från och med Januari ska jag förhoppningsvis jobba mina helger igen.
Men har även sagt att jag kan gå ut och jobba extra om det fattas folk någon dag så vi får väl se vad som händer.

Nej nu ska jag kolla runt lite på nätet innan det är dags för sängen.

bye bye



Kommentarer
Postat av: Anna

hej! Hoppas lillan är piggare nu. Kul att ni är påväg hem! :)Husletning för fullt nu? kram

2010-10-06 @ 10:53:35
URL: http://sunnanangsanna.blogspot.com
Postat av: svärmor

Jag tycker Fredrik ska vara så snäll och följa med dig på Zumban.

Skulle då vilja vara en liten fluga på väggen och smygtitta.

Skönt att ni är friska, kram på er allihopa.

2010-10-06 @ 16:03:56
Postat av: moren

Klart en flod häst kan bli smigig efter träning så det är inga problem för dej heller.

2010-10-06 @ 17:29:55
Postat av: Johanna

Jag vill gå på zumba, finns ju på uni.gymmet... Men du kanske inte tänkte gå där? Får peppa varandra, jag jobbar ju också på detta med en ny livsstil ;) Det där med en dag i veckan när man får äta vad man vill tror jag på, så man kan spara saker när man blir sugen tills den dagen. Lycka till! Får se till att ses en dag med, ska se hur planeringen för kommande vecka ser ut, kanske kan lyckas få ihop något då =) Massa kramar

2010-10-06 @ 18:05:52
URL: http://jsan8.blogapot.com
Postat av: moren

Hur går det med det nya livet?

2010-10-12 @ 14:26:22
Postat av: moren

Hur går det med det nya livet?

2010-10-12 @ 14:26:53

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0