Orka...

Imorse vaknade änglarna kl 7 som vanligt nu för tiden.
Själv är jag inte lika pigg som dom just då men det blir bara bättre och bättre för vaje dag som går.
Så snart har väl även jag vant mig vid att morgonen startar kl 7:)
Men idag tog jag mig i kragen, strax före kl 9 serverades frukost för mig och Clea.
Sen satte jag mig ner och funderade ut vad vi ska äta ikväll när Fredrik kommer hem.
OBS Hör inte till vanligheterna, i vanliga fall bestämmer jag vad vi ska äta när magen börjar kurra, vilket inte brukar bli så bra.
Så för en gångs skull tänkte jag vara lite förutseende, så jag passade även på att bestämma mat till imorgon kväll.
(Hmm jag måste slagit huvudet någonstans)
Så idag blir det en kycklinggryta och imorgon blir det Lasange!
Så när maten är bestämd klär jag på ungarna och traskar upp till affären i snövädret.
när vi åter är hemma igen ställer jag in kassarna och hund för att gå ut och leka med Clea i snön en stund.
Överlycklig liten flicka springer runt i snön och det är så roligt att se.
Tråkigt att det inte finns någon riktigt lekpark här bara som vi kunde leka i, men hon är nöjd med det lilla så bara att få gå lite i snön gjorde henne lycklig.
En lycklig dotter ger en lycklig mamma:)
Så innan klockan hunnit bli 11 så har vi gjort morgon handlat och varit ute och lekt!!!
Ivanliga fall brukar jag fundera på att klä på mig vid den tiden, men det känns så skönt så vi får nog göra detta till en vana då både jag och ungarna blir mycket piggare och gladare.

Till något helt annat så MÅSTE vi verkligen hitta ett annat boende snart för detta går inte längre, Meja har tydligen bestämmt sig för att vara vaken några timmar nattetid. Hon får mat men sen vill hon inte somna om så hon ligger där bredvid och berättar alla sina prutthistorier hon bara kan, och jag kan inte somna!
Endera får vi rensa ut klädkammaren och ställa in hennes säng där eller så får jag flytta ut i vardagsrummet ch sova på soffan. Hon är inte missnöjd utan glad och pigg som en lärka och ligger där och kvittrar.
Men även om hon är pigg och glad så vill jag sova men det är totalt omöjligt.
I landsproblem kanske men för mig är det faktiskt ett stort problem!

Nu sover mina guldklimpar lite middag och jag ska väl lägga huvudet på kudden en stund jag med hade jag tänkt.

Trackback
RSS 2.0