21 April Bloggtorka


Nu var det ett tag sen jag uppdaterde, haft lite bloggtorka och inte riktigt vetat vad jag ska skriva om... Det vet jag ju iofrs inte nu heller men något ska jag väl kunna skrapa fram från bakhuvudet :)

Har mest varit ute veckan som var och grävt lite land ock klippt lite buskar och så, det känns ju som sommaren står och bankar på dörren... Varit och köpt lite stolp till det blivande staketet som förhoppningsvis snart kommer sitta på sin rätta plats. Det var på Lantmännen vi var och köpte stolp, hittade även jättefina ljus som ser ut som stenar som jag satte i ljusgrunkan som jag fick av Fredrik när jag fyllde år, skit fint blev det :) Hittade även denna vackra skapelse på Lantmännen.

 
Köpte den för pengarna som jag fick av Fredriks mormor och morfar när jag fyllde år.

Ja sen har vi varit runt i olika blomsteraffärer och köpt lite blommor, bla dom som sitter planterade i korgen på bilden ovan!
Köpte fyra st Lupiner och tre Lavendel plantor idag som jag ska plantera i landet sen när frostrisken är över ;)

Sen i går var vi iväg och införskaffade oss lite utemöbler till framsidan, så skönt nu när solen börjar värma och i helgen ska det ju bli jättevarmt, så då kan vi sitta och njuta i solen!!!



Tyvärr har vädret inte varit till belåtenhet idag... riktigt trökväder om jag får säga det själv, kallt och ruggit!!
Jag har faktiskt haft mormors hemstickade tummvantar på mig idag och en tjockare jacka...



Måste ju bara visa mina superfina ljuslampetter som jag fick av mina svärföräldrar i födelsedagspresent, Tack så hemskt mycket!!  Älskar lampetterna!!!

Åhhh Kära vänner på Fredag smäller det.... Då flyttar äntligen Fam Gunnarsson/Magnil hit fy vad roligt det kommer att bli, så jag gissar att vi kommer köra en grillning denna helgen också för att fira att vi blir grannar!!!!

Ja så mycket roligare än så här blir det inte, har inget mer på hjärtat just nu faktiskt...

Så nu ska jag kämpa mig igenom 3 arbetsdagar innan det äntligen blir helg och ledighet *Jippie*

Vi ses och hörs!!


Kommentarer
Postat av: MOREN

Byt jobb om det är så besvärligt då. Lampetter na blev super bra. Långtar att få slå mej ner i dom nya möblerna och få en god kopp kaffe och en solskens bulle.

2009-04-21 @ 23:37:57
Postat av: Petra

Vad fint det blev med blommorna på framsidan! Tänkte att jag skulle plantera nått i krukor. Är sugen på jordgubbar eller nått liknande.



=) japp nu smäller det snart, kan knappt sova på nätterna, går igenom allt i huvet fram och tillbaka så det ska klaffa. Men sen så vet man ju att det blir som det blir ändå. Mina föräldrar kommer eventuellt ner och så skulle Rickards chef vara snäll och hjälpa till, fick massor med kartonger av honom igår. Så det kommer nog gå ganska smidigt ändå. Nu väntar ja på att Rickard ska sluta så vi får sätta fart!

Hade så bra på jobbet nu!

kramar

2009-04-22 @ 14:50:50
URL: http://missscorpio.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja det var så lite så. Vi behöver inte allt själva =) Har sparat en till mina krukor! Ja men alla kartonger kommer till användning. Men jag börjar tro att vi har så det räcker. Vi får se, ska packa det sista idag. Luna sov ett par timmar igår när Rickard kom hem så hon fick vara hemma, men idag ska hon till farmor och vi ska ta det sista. Så vi hämtar nycklarna fredag morgon. Sen ska Rickard jobba till ett, men efter det så sätter vi fart!

Kram

2009-04-23 @ 11:22:11
URL: http://missscorpio.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0