Underbar och fartfylld helg

Det är nog med dom orden jag skulle beskriva den här helgen.

FREDAG
I fredags vid 18.30 tiden kom faster och hennes sambo hit för att hälsa på, mycket uppskattat!
Bjöd dom på Lasange som jag förberett tidigare under dagen, blev lite plaskig men dom åt och tyckte det var gott iaf.
(Tips, gör man lasange på färsk pasta så behöver man inte ha lika mycket ostsås som det står i receptet!)
Det var därför den blev så plaskig men hellre lite plaskig än en torr lasange iaf:)
Sen förflyttade vi oss in i vardagsrummet och såg på lite tv och lyssnade på musik.
Faster gjorde en jättegod bananpaj som vi åt lite senare under kvällen med lite glass.
Hur god som helst, låter ju lite speciellt med bananpaj men den var faktiskt riktigt riktigt god!
Sen vid 00.10 tiden fick Fredrik och Magnus för sig att dom skulle ut en snabbis för att kissa hundarna.
Men tiden gick och efter en timme började både jag och faster fundera på vart gubbarna tagit vägen...
Varken Fredrik eller Magnus hade ju mobilerna på sig så vi kunde inte nå dom!
 Jag eller faster var inte särskillt nöjda med att dom gått hemifrån utan mobiler på sig och inte riktigt nyktra och efersom dom sagt att dom bara skulle ut en snabbis för att kissa hundarna så börjar man ju oroa sig när dom varit borta i över en timme.
Så vid 01.30 tiden började jag skicka sms till både Petra och Rickard utan något svar så det slutade med att jag och faster traskade upp till Petra och Rickard för att kolla om dom möjligen stannat där.
Vad tror ni vi får se när vi väl kommer dit??
Jo två karlar som sitter vid köksbordet hos Petera och Rickard och lugnt dricker lite öl.
Så vi stövlade in där och drog med oss karlarna hem, vi var båda lite små irriterade för att dom inte hört av sig och sagt att dom stannat där för hade dom gjort det så hade vi kunnat lägga oss efersom vi båda var trötta och lugnt kunnat somna eftersom vi visste vart dom var.
Men ja karlar är ju alltid karlar!!! :)
Ja så vid 02.30 tiden gick vi till sängs allihopa och sov till efter 10 någon gång på morgonen.

LÖRDAG

Vi åt frukost och gjorde oss klara, sen åkte vi ner till Marieberg en sväng faster ville in på bauhaus och titta lite och sen åkte vi till Ikea en sväng.
Efter det åkte vi hem och lagade kasslergratäng...
Vi var alla trötta och sega efter natten så efter meten drack Fredrik och Magnus en var sin kopp kaffe och sen var det dags för dom att bege sig hemmåt igen då va klockan 18.
Trötta och sega la vi oss på sängen och slumrade lite, sen såg vi på körslaget och lite annan skit på tv och vid 22 tiden låg jag i sängen för natten och sov hela natten.
Vaknade vid strax efter 10 i morse så lite drygt 12 timmar har jag sovit inatt:)
Jätteskönt!

SÖNDAG
Ja vaknade som sagt efter 10 gick upp åt lite frukost och såg på ett avsnitt av vänner som vi alltid gör när vi äter frukost på morgonen:)
Gick ut med hundarna en sväng och sen satte sig Fredrik för att fortsätta med sitt PM som ska lämnas in idag och jag surfade runt och läste lite blogga som jag följer:)
Sen vid 12.30 gick vi upp till Petra och Rickard för att grilla.
Oj vad gott det var!!!
Dom grillade hamburgare och vi grillade kött och åt potatissallad.
Satt och pratade och hade det trevligt.

Nu vet jag inte riktigt vad som händer resten av dagen men det återstår att se:)
Funderar på att ta mig en promenad bort till Konsum och köpa mig en glass...
Har inte ätit vårens första glass ännu så det skulle vara gott!

Kommer lägga ut listan på när folk tror knoddis kommer efter jag skrivit detta inlägg så håll ögonen öppna:)
Oj det blev mycket skrivet nu, men då har ni lite att göra nu;)

Hoppas ni haft en lika bra helg som jag haft och tack alla som gjort helgen så här bra!

Ses snart igen!
 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0